Tafeltennis

Historie van de club
Tafeltennisvereniging Oldambt is ontstaan in 2012 door een fusie tussen tafeltennisvereniging de Finster uit Finsterwolde en Reflex uit Scheemda. Tafeltennisvereniging De Finster is opgericht op 2 februari 1964 nadat een aantal mensen enthousiast waren geworden door een demonstratie van tafeltennisvereniging Reflex uit Scheemda.  Destijds speelde de Finster in “De Haven” te Finsterwolde. Mede door een sterke stijging van het aantal leden is men na verloop van tijd verhuisd naar sporthal “De Bouwte” in Finsterwolde. In 1981 zijn we, door een defecte verwarmingsinstallatie, noodgedwongen uitgeweken naar dorpshuis “De Pyramide”. Sinds augustus 2010 zijn we verhuisd naar MSB (Margriet Sport Beheer) de Hardenberg.

teamfoto TTV de Finster

Tafeltennisvereniging Reflex opgericht 03 maart 1952 heeft altijd actief, vanaf de start, meegedaan aan de NTTB competitie. Het streven is altijd gericht om zo veel mogelijk leden mee te laten doen aan de competitie. Veel successen op diverse niveaus werden gehaald.
Eind jaren 80 stond er een talent op. Diana Bakker, nog nauwelijks boven de tafel uitkomend, liet al snel zien dat ze goed met het batje overweg kon. Ze had dat natuurlijk niet van een vreemde. Haar ouders speelden ook. Al vrij snel kon er een aardig meisjesteam worden geformeerd. In Appingedam stond er ook een talent op, namelijk Monique Arends. De krachten werden gebundeld en hier werd de basis gelegd voor de mooiste periode in de geschiedenis van de vereniging. Onder leiding van coach/trainer Henk Bakker en later ook Anne Vlieg werd eerst het kampioenschap bij de landelijke jeugd gehaald.
Dit succes moest verder uitgebouwd worden, gaan voor het landskampioenschap Eredivisie Dames. Dit lukte uiteindelijk met het team bestaande uit Emily Noor, Diana Bakker, Suzan Derks en Monique Arends. Het damesteam heeft vele Europacupwedstrijden gespeeld. De vereniging is in die periode ook actief geweest om naast de organisatie van de Europacupwedstrijden andere evenementen naar Scheemda te halen. Voorbeelden hiervan zijn de “Nationale Top 12” en de Nationale Bekerfinales. We hebben hiermee destijds Scheemda op de tafeltenniskaart neergezet.

En nu. Ja, nu zijn we weer een “gewone” vereniging, De teams spelen in de afdelingscompetitie. Met de verhuizing naar De Hardenberg in Finsterwolde is een nieuw tijdperk aangebroken. Doordat er veel meer mogelijkheden zijn, wordt momenteel er alles aan gedaan deze volop te benutten. Momenteel spelen we met een leuke, grote groep senioren. Men is erg serieus en komt altijd trouw naar de trainingsuren. Naast tafeltennis zijn we ook gestart met pickleball.

Accommodatie

We spelen al enkele jaren in MFC de Hardenberg in Finsterwolde. Naast een mooie, grote sportzaal is er een sportcafé en een heerlijk verwarmd zwembad.
Als tafeltennis vereniging Oldambt trainen we op dinsdag- en donderdagavond van 19.00 – 21.00 uur. Pickleball vereniging Oldambt traint op donderdagavond van 19.00 – 21.00 uur.
Bent u geïnteresseerd? Kom dan gewoon een keer langs of vraag informatie aan via het contactformulier.

Bestuursleden

Het bestuur van tafeltennis & pickleball vereniging Oldambt bestaat uit 5 leden.

Robert Jansen, voorzitter

oldambt.voorzitter@hotmail.com

Gert van der Laan, penningmeester en sponsorzaken

oldambt.penningmeester@hotmail.com of oldambt.sponsoring@hotmail.com